Recenze: elektrokoloběžka LAMAX E-Scooter S7500 Plus
Kvalitní elektrická koloběžka pro každodenní dojíždění. Nabízí dojezd až 25 km, lehkou konstrukci a 2 různé jízdní režimy. Kromě toho se může pochlubit přehlednou mobilní aplikací v češtině. Potěší i funkce tempomatu, rekuperace baterie a bezpečnostního alarmu.
Montáž elektrokoloběžky je otázkou minutky
Elektrická koloběžka LAMAX E-Scooter S7500 Plus se prodává v poměrně velké a těžké krabici, jejíž rozměry činí 110 × 52 × 17 cm. Samotná koloběžka váží 13 kg, díky čemuž se řadí spíše k těm lehčím modelům. Koloběžka se díky možnosti složení snadno přenáší, přece jen se ale zejména ženám docela pronese.
Rozměry koloběžky v rozloženém stavu činí 110 × 43 × 120 cm, ve složeném stavu poté 110 × 43 × 48 cm.
A co všechno je součástí balení? Kromě samotné elektrokoloběžky se můžete těšit na:
- napájecí adaptér,
- uživatelskou příručku v češtině,
- 4 šrouby pro upevnění řídítek
- a sadu různých imbusových klíčů.
V balení tedy najdete několik různých imbusových klíčů, které využijete nejen k upevnění řídítek, ale i při následné údržbě koloběžky a dotažení jednotlivých částí.
Samotná montáž koloběžky je opravdu jednoduchá. Stačí jen spojit oba kabely v tyči řídítek, nasadit řidítka na své místo a upevnit je pomocí 4 šroubků, které jsou součástí balení. Poté je třeba koloběžku nabít, spárovat ji s mobilním telefonem a můžete vyrazit.
Bytelná konstrukce, která unese 100 kg
Konstrukce koloběžky je podobně jako u konkurenčních modelů vyrobena z kvalitního hliníku. Díky tomu na vás působí bytelným dojmem a nemusíte se jízdy na ní obávat. Stupátko se může pochlubit speciální protiskluzovou úpravou, která se postará o perfektní grip.
Konstrukci dále podtrhuje dvojice 8,5” bezdušových pneumatik. Pro brzdění slouží klasická zadní kotoučová brzda, která na rozdíl od mnoha jiných koloběžek není zkombinována s elektrickou brzdou.
Brzdová páčka se nachází na levé straně, což je u elektrických koloběžek běžné. Nicméně třeba na jízdním kole k ovládání zadní brzdy slouží páčka umístěná na pravé straně. Na tento drobný rozdíl si tedy možná budete pár minut zvykat.
Celková nosnost koloběžky činí 100 kg (stejně jako třeba u Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2). Trochu vyšší nosnosti (120 kg) se dočkáte třeba u modelu Sencor Scooter Two Long Range.
Jízdní vlastnosti LAMAX E-Scooter S7500 Plus
Elektrická koloběžka LAMAX E-Scooter S7500 Plus je schopna dosáhnout maximálního dojezdu 25 km a poradí si i s 15% stoupáním. Jak se ale osvědčila v našem testu? A jak hodnotíme její brzdy?
Dojezd až 25 km
Součástí výbavy této elektrokoloběžky motor s výkonem 350 W a baterie s kapacitou 7 500 mAh. Zásluhou této kombinace je elektrokoloběžka schopna dosáhnout maximálního dojezdu 25 km.
Vždy je ale třeba počítat s tím, že výsledný dojezd ovlivňuje několik faktorů. Jedná se zejména o zvolenou rychlost, členitost terénu a váhu jezdce.
Při našem testování jsme dosáhli maximálního dojezdu 16 km. Nutno ale podotknout, že jsme koloběžku rozhodně nešetřili. Využívali jsme primárně sportovní režim a součástí úseku bylo i několik prudkých stoupání. Koloběžku přitom testovala jezdkyně vážící zhruba 50 kg. Pokud bychom ji při jízdě více šetřili, pravděpodobně by hravě ujela i kolem 20 km.
Abyste aktivovali motor koloběžky, je třeba dosáhnout rychlosti 5 km/h. Nejprve se tedy musíte trochu odrazit (jako na klasické koloběžce), pouhým stisknutím akcelerátoru se koloběžka z bezpečnostních důvodů nerozjede.
Koloběžka je vzhledem k dojezdu ideálním parťákem na každodenní dojíždění po městě. Pokud se s ní ale chcete vydat na delší výlety, pravděpodobně si vyberete jiný model. Dojezdu až 65 km se dočkáte u Ninebot by Segway Kickscooter MAX G30, na druhou stranu je třeba počítat s vyšší cenou (o několik tisíc korun). U Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 poté dojezd činí až 45 km.
A jak jsou na tom konkurenční koloběžky s podobnými parametry? Například u Sencor Scooter One je maximální dojezd zcela totožný, u Xiaomi Mi Electric Scooter 3 činí 30 km.
Poradí si i s náročnými kopci?
Koloběžku jsme v rámci našeho testu chtěli vyzkoušet i při jízdě do prudkého kopce. Jednalo se přitom o úsek s 12% stoupáním. V tomto případě se zřetelně ukázalo, že opravdu záleží na tom, jak těžkého jezdce koloběžka veze.
V případě 50kg ženy koloběžka kopec vyjela bez problémů rychlostí zhruba 10 km/hod. Ale když se o to samé pokusil 75kg muž, koloběžka se v této části vůbec nerozjela. Nezbylo tedy než koloběžku tlačit, nebo si celý úsek odpracovat manuálně pomocí odrážení (což ale vzhledem k hmotnosti koloběžky není nejjednodušší). Pro úplnost dodáme, že se rozjížděli přímo v kopci.
Výrobce uvádí, že si koloběžka poradí i s 15% stoupáním. I v tomto případě ale samozřejmě bude záležet na hmotnosti jezdce.
Při jízdě do kopce jsme si také všimli markantního zvýšení teploty řídící jednotky (tato informace je dostupná v mobilní aplikaci). Po jízdě do kopce teplota činila 75 °C, při jízdě po rovině se pohybovala kolem 47 °C. I taková vyšší teplota však neznamená žádný problém, ten by pravděpodobně mohl nastat až při teplotě přesahující 100 °C.
2 jízdní režimy, ze kterých lze vybírat
Při jízdě si můžete vybrat jeden ze dvou dostupných režimů:
- Režim ECO nabízí nejdelší možný dojezd při maximální rychlosti 18 km/hod.
- Režim SPORT umožňuje vytěžit z koloběžky maximální výkon při rychlosti až 25 km/hod.
Jízdní režim lze změnit dvojitým stisknutím tlačítka na displeji, případně si jej nastavíte v mobilní aplikaci.
Koloběžka používá kotoučovou brzdu
Tato elektrokoloběžka je vybavena pouze kotoučovou brzdou na zadním kole. K jejímu ovládání přitom slouží páčka na levé straně řídítek.
V rámci našeho testování se ovšem brzdová páčka poměrně těžce mačkala a bylo třeba k tomu vyvinout více síly. Při delší projížďce s nutností častého brždění vás proto možná budou bolet prsty. Po plném stisknutí brzdy koloběžka zastaví na pár metrech a je tedy třeba začít brzdit v dostatečném předstihu. Tuhost páčky (respektive nastavení brzd samotných) lze ale regulovat nastavením.
Při brzdění se automaticky rozbliká zadní červené světlo a upozorní na tuto skutečnost ostatní účastníky silničního provozu.
Jízda na koloběžce je pohodlná
Elektrická koloběžka nabízí dostatečně široké stupátko, které zajišťuje potřebné pohodlí i při dlouhých jízdách. Snadno se na něj totiž vejdou obě chodidla. Navíc má protiskluzovou úpravu a v případě znečištění se snadno myje. V přední části řídítek se navíc nachází i LED osvětlení, které využijete při večerní jízdě.
Komfortní jízdu podtrhuje i funkce tempomatu. Hodí se pro případy, kdy chcete jet konstantní rychlostí po rovině a předpokládáte, že rychlost nebude třeba příliš často regulovat. Funkci tempomatu si snadno zapnete v mobilní aplikaci.
Jakmile koloběžka dosáhne požadované rychlosti (18 km/h při ECO režimu a 25 km/h při režimu SPORT), upozorní vás zvukovým signálem, že můžete sundat ruku „z plynu“ a jen si užívat jízdu. V jiné rychlosti tempomat nastavit nejde.
Výrobce koloběžku doporučuje osobám s výškou 130 až 190 cm, přičemž řídítka bohužel nejsou výškově nastavitelná. V rámci této recenze koloběžku otestovala žena s tělesnou výškou 163 cm a muž s výškou 185 cm. Pro ženu byla řídítka ve vyhovující výšce, muž by je snesl klidně o něco výš. Nejednalo se ale o nijak zásadní překážku.
S koloběžkou se skvěle zatáčí
Elektrokoloběžka je primárně určena do města, a proto nabízí skvělou obratnost. Její ovládání a zatáčení usnadňují i poměrně malá kola o průměru 8,5”. Koloběžce trochu chybí odpružení, na druhou stranu v městském provozu s asfaltovými cestami jej příliš potřebovat nebudete.
Elektrokoloběžka LAMAX E-Scooter S7500 Plus: výbava a funkce
Podívejme se nyní na to, co všechno může tato elektrická koloběžka nabídnout po stránce výbavy a funkcí.
Výbava je podobná jako u jiných elektrokoloběžek
Konstrukce elektrické koloběžky je zhotovena z kvalitního hliníku a působí poměrně bytelným dojmem. Celková hmotnost koloběžky poté činí 13 kg a složíte ji během 3 vteřin.
Uprostřed řídítek najdete LED displej
Uprostřed řídítek se nachází dostatečně velký a skvěle čitelný LED displej. Ten vám zobrazí vaši aktuální rychlost, stav baterie a zvolený jízdní režim.
Stav baterie je znázorněn prostřednictvím teček:
- 4 tečky značí kapacitu baterie 75 až 100 %,
- 3 tečky značí kapacitu baterie 50 až 75 %,
- 2 tečky značí kapacitu baterie 25 až 50 %
- a 1 tečka značí kapacitu baterie 0 až 25 %.
Pokud budete chtít znát přesný stav baterie (a ne jen orientační), budete muset nahlédnout do mobilní aplikace.
Jakmile koloběžku zapnete, můžete krátkým stisknutím ON/OFF tlačítka zapnout nebo vypnout LED osvětlení.
V levé části řídítek najdete brzdovou páčku a zvonek, který zároveň slouží jako západka pro přenos koloběžky. Na pravé straně poté najdete páčku sloužící jako akcelerátor.
Zvonek
V levé části řídítek se nachází zvonek s výrazným zvukem, díky kterému na sebe budete moct v provozu snadno upozornit.
Světla a reflexní prvky
Elektrická koloběžka je vybavena předním LED světlem, zadním výstražným světlem a reflexními pásky po stranách kol. Díky tomu vás na cestách jen tak někdo nepřehlédne.
Zadní červené světlo svítí automaticky neustále, při stisknutí brzdové páčky se výstražně rozbliká. Přední LED světlo poté můžete volitelně zapnout nebo vypnout.
Dostatečně široká platforma na stání
Stupátko je dostatečně široké, aby se na něj vešla obě chodidla. Kromě toho je vybaveno protiskluzovým povrchem. V levé části poté najdete výsuvný stojánek, který koloběžku udrží ve vzpřímené pozici.
Baterii nabijete zhruba za 4,5 hodiny
LAMAX E-Scooter S7500 Plus je vybavena velkokapacitní 7 500 mAh baterií. K jejímu nabíjení přitom slouží přiložený napájecí kabel. Konektor pro připojení nabíječky najdete na levé straně koloběžky, vedle stojánku. Díky odklopné krytce se přitom dovnitř během jízdy nedostanou nečistoty.
Plného nabití baterie dosáhnete zhruba za 4 až 5 hodin. Pokud se koloběžka ještě nabíjí, svítí kontrolka na nabíječce červeně. Jakmile je nabitá, změní tato kontrolka svou barvu na zelenou.
U konkurenční Sencor Scooter One se dočkáte baterie s totožnou kapacitou. U Xiaomi Mi Electric Scooter 3 poté najdete trochu silnější baterii s kapacitou 7 650 mAh.
Baterie je vybavena systémem rekuperace. To znamená, že při jízdě z kopce a při brzdění se část energie vrací do baterie.
Funkce elektrokoloběžky
Jak jsme již zmínili, elektrokoloběžka nabízí volbu ze dvou jízdních režimů (ECO a SPORT). Z hlediska dalších funkcí lze vypíchnout tempomat, který lze volitelně zapnout. Díky němu nebudete muset neustále držet akcelerátor a zejména delší jízda po rovině pro vás bude jednodušší.
Zmínit musíme také funkci rekuperace baterie, díky které se baterie zpětně dobíjí při brzdění. Touto funkcí je vybavena většina elektrokoloběžek, ale například u Sencor Scooter Two Long Range chybí.
Kromě toho je také vybavena funkcí zámku, který lze zapnout prostřednictvím mobilní aplikace. Pokud by se někdo snažil se zamknutou koloběžkou manipulovat, ozval by se velmi výrazný zvukový signál.
Mobilní aplikace je přehledná a v češtině
Elektrokoloběžku lze podobně jako konkurenční modely snadno propojit s mobilní aplikací prostřednictvím technologie Bluetooth. Konkrétně se jedná o mobilní aplikaci LAMAX E-SCOOTERS, která je zdarma dostupná v Google Play i App Store. Aplikace je v češtině, čímž se liší od aplikace pro Xiaomi koloběžky, která bohužel naši mateřštinu nepodporuje.
Samotné spárování mobilního telefonu a koloběžky je mimořádně jednoduché. V našem případě stačilo jen zapnout koloběžku a spustit aplikaci. Ta nám okamžitě nabídla možnost spárování s konkrétním modelem koloběžky, a poté bylo hotovo. Pro úplnost dodáme, že jsme pro spárování použili mobilní telefon iPhone 11 s operačním systémem iOS 15.2.1.
Na úvodní obrazovce mobilní aplikace uvidíte vaši aktuální rychlost i stav baterie. V sekci nastavení si můžete třeba zvolit požadovaný rychlostní režim, změnit si omezení rychlost a zapnout nebo vypnout tempomat.
Když kliknete na ikonu koloběžky ve spodní části, uvidíte informace týkající se vaší jízdy. odhadovaného zbývajícího dojezdu, teploty řídící jednotky a podobně. Pomocí mobilní aplikace lze také zapnout a vypnout přední LED osvětlení nebo zamknout a odemknout koloběžku. Když koloběžku zamkne a někdo s ní začne manipulovat, upozorní na tuto skutečnost výraznou zvukovou signalizací.
Kliknutím na ikonu Bluetooth začne aplikace hledat koloběžky v nejbližším okolí a nabídne vám možnost mobilní aplikaci spárovat s novou/jinou koloběžkou stejné značky.
Náhradní díly k elektrokoloběžce jsou dostupné za rozumnou cenu
K popisované elektrokoloběžce si můžete dokoupit doplňkové příslušenství, například v podobě držáku na telefon nebo praktické brašny.
Za zmínku stojí i skvělá dostupnost náhradních dílů, kterou LAMAX uvádí na svých webových stránkách. V tomto ceníku si například můžete prohlédnout orientační cenu jednotlivých náhradních dílů. Výrobce zmiňuje, že náhradní díly si lze objednat pomocí e-mailu (zprávu napište na info@lamax-electronics.com).
Nejčastější dotazy
LAMAX E-Scooter S7500 Plus dokáže na jedno nabití urazit až 25 km.
Koloběžka váží 13 kg a řadí se proto spíše k těm lehčím strojům. Díky možnosti jednoduchého složení se vám bude snadno přenášet.
Vybrat si můžete jeden ze dvou dostupných jízdních režimů. Režim ECO omezuje maximální rychlost na 18 km/h, s režimem SPORT vytěžíte z koloběžky maximum při rychlosti až 25 km/h.
Ano. Zajišťuje to mobilní aplikace LAMAX E-SCOOTERS, která je zdarma dostupná v Google Play i App Store. Nabízí přitom přehledné rozhraní v češtině, proto se nemusíte bát jazykové bariéry.
Závěr – jak si elektrokoloběžka vedla v našem testu?
Elektrickou koloběžku LAMAX E-Scooter S7500 Plus bychom doporučili všem, kteří se poohlíží po lehké koloběžce pro každodenní dojíždění v městském provozu. Právě pro takové situace je totiž určena a při našem testování se skvěle osvědčila. Její maximální dojezd činí 25 km a je tedy ideální spíše na kratší cesty. V případě delších výletů se pravděpodobně budete poohlížet po výkonnějším (ale zároveň dražším) stroji.
Koloběžka umožňuje výběr ze dvou jízdních režimů a snadno se ovládá. Za zmínku stojí i funkce tempomatu a rekuperace baterie. Příjemně nás překvapila také mobilní aplikace, která je kompletně v češtině a nabízí velmi intuitivní rozhraní.
A co bychom jí vytkli? U koloběžky bychom ocenili odpružení, které ovšem u městských modelů chybí docela často. Menší nevýhodou je také brzdová páčka, která se mačká docela těžko a při jejím častém používání vás možná budou trochu bolet prsty. Nicméně stále se jedná o velmi povedený model za rozumnou cenu.
Recenze: elektrokoloběžka LAMAX E-Scooter S7500 Plus
-
Jízdní vlastnosti
-
Kvalita zpracování
-
Výbava
-
Poměr cena/výkon
Lehká koloběžka na každodenní dojíždění
Kvalitní elektrická koloběžka pro každodenní dojíždění. Nabízí dojezd až 25 km, lehkou konstrukci a 2 různé jízdní režimy. Kromě toho se může pochlubit přehlednou mobilní aplikací v češtině. Potěší i funkce tempomatu, rekuperace baterie a bezpečnostního alarmu.
Klady
- Lehká konstrukce
- Jednoduchá montáž
- Funkce tempomatu
- Dostupné náhradní díly
- Přehledná aplikace v češtině
- Dostatek reflexních prvků
Zápory
- Absence odpružení
- Horší ovládání brzdy
Přišli ste na to,jak vypnout omezovač rychlosti??..Stále se mi to nedaří.Děkuji za odpověď
Dobrý den, nejvyšší rychlosti, 25 km/h, lze dosáhnout při aktivaci režimu sport. Omezovač rychlosti poté naleznete v mobilní aplikaci. Vyšší, než zmíněnou rychlost jsme se v testu překonat nepokoušeli.
špatné zkušenosti s tímto vyrobkem a hlavně neuznání reklamace servisu RepairSys.
Po 20 hod.v provozu podle manualu,ulomil se zadní blatník. Konstrukčni chyba,nikdo neřeší že blatnik při jizdě vibruje,a ještě je namáhán při přenášení koloběžky.Reklamaci samozřejmě technik neuznal.Při reklamaci problém s řidicí jednotkou. Měl jsem ji 2 měsice doba provozu 20 hodin,ujeto 244 km.Obvinili mě za poškození koloběžky,vytopeníbrždění přes blatnik atd.jen aby nemuseli uznat chyby vyrobce LAMAX...
Dobrý den hází mi chybu číslo 16 a nejede. Co stim?