ITmix.cz logo

Recenze: elektrokoloběžka City Boss D1000LH

Silné stránky
  • Vyšší výkon
  • Možný pohon obou kol
  • Vysoká kvalita zpracování
  • Efektivní odpružení
  • Terénní dezén pneumatik
  • Skládací konstrukce
  • Velká nožní plocha
  • Výškově nastavitelná řídítka
Slabé stránky
  • Delší odezva plynu v továrním nastavení
  • Vysoká hmotnost
  • Bez podpory aplikace City Boss
  • Absence prvků proti odcizení

Elektrokoloběžka City Boss D1000LH disponuje výkonem 1000 W, který je rozložen do dvou motorů – předního a zadního. Koloběžka se tak snadno popasuje s velmi nekvalitním, nerovným, mokrým nebo strmým terénem. Na rovinkách a v upraveném terénu můžete využít tempomat, který bude rychlost udržovat za vás. Výkonný motor je doplněn 18 Ah baterií, díky které může dojezd dosáhnout až 50 km. Rám koloběžky je vyroben z hliníku a její celkovou kvalitu zpracování hodnotíme velmi pozitivně. Konstrukce je skládací, díky čemuž můžete koloběžku poměrně komfortně přesouvat v kufru auta. Nicméně vzhledem k hmotnosti 27,8 kg není koloběžka vhodná pro časté přenášení. Pokud bydlíte například ve vyšších patrech, tak se bez výtahu neobejdete.

Nejčastější dotazy a odpovědi

Pro koho je elektrokoloběžka City Boss D1000LH vhodná?

Elektrokoloběžka je ideální pro jízdy v horším terénu, jako například lesní cesta nebo velmi nekvalitní asfalt. Zároveň je vhodná také na delší trasy, jelikož může její dojezd dosáhnout až 50 km.

Je elektrokoloběžka vhodná do terénu?

Ano, elektrokoloběžka je pro jízdu v terénu vybavena odpružením přední a zadní nápravy. Obě nápravy tlumí malé i větší nerovnosti velmi spolehlivě.

Jaký je v praxi dojezd City Boss D1000LH?

Během našeho testování (jezdec o hmotnosti 65 kg) jsme dosáhli maximálního dojezdu 49 km na jedno nabití. V případě jízdy v chladném počasí (kolem 0 °C), s vyšší hmotností jezdce nebo při aktivaci předního motoru může být maximální dojezd kratší.

Nabízí koloběžka rychlostní režimy?

Ano, elektrokoloběžka nabízí tři rychlostní režimy, resp. omezovače rychlosti. Režim 1 je omezen na 5 km/h, režim 2 na 15 km/h a režim 3 na 25 km/h. Rychlostní limit režimu 3 lze deaktivovat.

Jaká je maximální rychlost elektrokoloběžky?

Ve výchozím nastavení dosahuje elektrokoloběžka maximální rychlosti 25 km/h. Pomocí displeje na koloběžce se můžete dostat do továrních nastavení, které umožňují omezovač deaktivovat. Elektrokoloběžka může po deaktivaci dosáhnout rychlosti cca 45 km/h.

Jak deaktivovat omezovač rychlosti?

Omezovač deaktivujete pomocí továrního nastavení koloběžky. V nastavení je třeba zvolit pozici P8 o hodnotě 100. Krátkým podržením libovolného tlačítka se hodnota 100 rozbliká. Následně je třeba podržet tlačítko ON/OFF, dokud hodnota nepřestane blikat. Více informací o aktivaci a deaktivaci limitu naleznete v příslušné kapitole naší recenze. Tento způsob je charakteristický jen pro model D1000LH. Odblokování ostatních koloběžek City Boss může být odlišné.

Balení obsahuje kromě toho nezbytného (koloběžka, nabíječka a uživatelská dokumentace) také praktický multiklíč, který může přijít vhod v různých situacích.

Technické parametry svědčí o dobře vybavené elektrokoloběžce

Z hlediska technických parametrů nás nejvíce oslovil výkon elektrokoloběžky, který dosahuje 1000 W. Přestože v této cenové kategorii je vyšší výkon v podstatě pravidlem, City Boss D1000LH má uvedený výkon rozložen na obě nápravy, nejen na jednu, jako například u BLUETOUCH BT1000. Kromě výkonu stojí za zmínku slušný maximální dojezd 50 km nebo maximální nosnost až 150 kg.

ParametrHodnota
Jmenovitý výkon1000 W
Typ baterieLi-ion
Kapacita baterie18 Ah
Provozní napětí48 V
Maximální dojezd50 km
Doba nabíjení10-11 hodin
Maximální rychlost25 km/h
Maximální úhel stoupání20°
Průměr pneumatik10“
Nosnost150 kg
Výška jezdce150-200 cm
Rozměry v poskládaném stavu (V x Š x D)116 x 56 x 120 cm
Hmotnost27,8 kg
Mobilní aplikaceNe

V případě, že vás zajímá více informací vlastnostech a technických parametrech elektrokoloběžek, přečtěte si náš článek o tom, jak vybrat elektrokoloběžku, nebo si prohlédněte recenze konkrétních modelů.

Kde koupit City Boss D1000LH
City Boss D1000LH
Hodnocení
4.3/5

Montáž koloběžky je rychlá a nenáročná

Koloběžka dorazila do naší redakce v rozloženém stavu bezpečně zabalená v igelitu a pěnových výztuhách. Skládání koloběžky bylo rychlé a intuitivní a sestávalo v podstatě jen ze tří kroků. Stačilo postavit tyč řídítek, zajistit samotné koncovky řídítek a nastavit jejich výšku. Další drobné úpravy jako sklon brzdových páček nebo displeje nebyly v našem případě zapotřebí.

Celkově nám montáž koloběžky od jejího rozbalení po první jízdu trvala přibližně 2 minuty.

Výměna displeje a dostupnost náhradních dílů

Během našeho testování došlo k poškození displeje, které bránilo v jejím používání. Na elektrokoloběžce nebylo možné zjistit, který rychlostní režim je nastaven, jaká je aktuální rychlost a jaká je úroveň nabití baterie.

Kontaktovali jsme proto výrobce kvůli konzultaci ohledně opravy nebo výměny poškozeného dílu. Výrobce nám popsal proces výměny a my jsme usoudili, že ji zvládneme svépomocí, a tak jsme se dohodli na zaslání nového displeje. Druhý pracovní den byl na naši adresu kurýrem doručen náhradní díl. Výměna byla přesně tak jednoduchá, jak ji popsal výrobce a nezabrala nám více než pět minut.

Výrobce City Boss nabízí servis nejen vlastních, ale také konkurenčních elektrokoloběžek včetně těch, kterým již vypršela záruka. V nabídce výrobce naleznete také náhradní díly, a to nejen na aktuálně prodávané elektrokoloběžky, ale také na modely, jejichž prodej již skončil.

Kvalita zpracování je na vysoké úrovni

Z hlediska kvality zpracování nemáme elektrokoloběžce City Boss D1000LH téměř co vyčítat. Hliníková konstrukce působí pevně a odolně, spoje na sebe dokonale přiléhají a během jízdy nic nevrže. Gumové gripy jsou tvarovány a perforovány tak, aby nabízely pevný úchop během jízdy nerovným terénem.

Stupátko má drsný povrch, díky kterému je postoj na koloběžce stabilní i v případě zablácené obuvi. Bez ohledu na to, zda jsme na koloběžce stáli s nohama vedle sebe nebo za sebou, šířka plochy byla dostatečná a nabízela také menší rezervu. Díky gripu se zároveň nikdy nestalo, že bychom na koloběžce uklouzli.

Drsnou grip pásku ocení každý uživatel
Drsnou grip pásku ocení každý uživatel

Jediným prvkem, který na elektrokoloběžce působí méně prémiově, jsou tlačítka pro aktivaci předního motoru a eko režimu, která lze různě naklánět a působí jako by na svém místě pořádně nedržela. Kromě toho vás informuje o aktivaci jejich funkcí jedině změna polohy tlačítek (zatlačené/nezatlačené). V praxi se tak vícekrát stalo, že jsme po rovince jezdili s aktivním předním motorem, protože jsme si nevšimli, že zůstalo tlačítko stisknuté.

Tlačítka pro změnu nastavení motoru působí poněkud levně
Tlačítka pro změnu nastavení motoru působí poněkud levně

Nechtěné zapojení předního motoru nijak nezhoršuje komfort jízdy, ale zkracuje dojezd elektrokoloběžky, jelikož má vyšší spotřebu než v případě zapojení jen zadního motoru.

Rychloupínáky a pojistky konstrukce působí odolně. Namáhané spoje jsou vyrobeny z odolnějších materiálů a vydrží také méně opatrné zacházení. Oceňujeme, že jsou řídítka ve své výšce zajištěná nejen rychloupínákem, ale také kolíkem s pružinou, což zvyšuje spolehlivost zajištění.

Kde koupit City Boss D1000LH
City Boss D1000LH
Hodnocení
4.3/5

S koloběžkou můžete vyrazit také do terénu

Hned po rozbalení elektrokoloběžky nám bylo jasné, že jízdy budeme muset podniknout nejen na kvalitním rovném asfaltu, ale také v terénu. Na kvalitní vozovce je jízda pohodlná a zrychlování plynulé. Místy jsme však měli pocit, že má plyn pomalou odezvu. Například po opětovném zrychlování po mírném brzdění trvalo i 2-3 sekundy, než motor zareagoval na stlačení páky plynu.

Nicméně v případě, že jsme deaktivovali omezovač maximální rychlosti, odezva se výrazně zkrátila.

Jízda na méně kvalitním, ale stále zpevněném povrchu byla rovněž pohodlná. Většinu drobných nerovností zvládala tlumit kombinace 10“ vzduchem plněných pneumatik a odpružení na výbornou. I v případě maximální rychlosti 25 km/h byla jízda přes vyvýšené kanálové poklopy nebo rozsáhlejší trhliny v asfaltu pohodlná a bez ztráty stability. Vibrace přenášené na ruce jezdce sice byly přítomny, ale v mnohem menší míře než například u City Boss Z500 bez předního odpružení.

Vpředu je koloběžka vybavena hydraulickými tlumiči, které jsou nejen efektivní, ale také tiché. Vzadu naleznete odpružení pružinové.

V terénu jsme využili přední motor na maximum

Lesní cesta, na které jsme elektrokoloběžku testovali, kombinovala mokré bláto, listí a stoupání do kopce. Na první pokus, kdy byl aktivní jen zadní motor, jsme se dostali jen do poloviny nejstrmější části kopce. Koloběžce chyběl kromě trakce také výkon.

Po neúspěšném prvním pokusu jsme se opět vrátili do výchozího bodu a aktivovali přední motor. Jízda byla výrazně odlišná. Vyšší výkon znamenal, že se v mokrých pasážích dostávala do smyku obě kola. V ostré členité pasáži ale kombinace terénních dezénů, vyššího výkonu a pohonu obou kol znamenala rychlé překonání všech překážek. Se stoupáním ani náročným terénem jsme od aktivace předního motoru neměli žádný problém.

Brzdy nás podržely v každé situaci

Elektrokoloběžka je na obou nápravách vybavena mechanickými kotoučovými brzdami, které nás v praxi nikdy nezklamaly. Měli jsme ale pocit, že je efektivita přední o něco vyšší než zadní. Většinou se totiž potýkáme právě s opačným nastavením kvůli bezpečnosti. Při brzdění byste však vždy měli využívat obě brzdy. Zpočátku vám doporučujeme, abyste si nejprve pořádně osvojili techniku brzdění na konkrétní koloběžce a teprve poté se pouštěli do náročnějšího terénu a rychlé jízdy.

S ostrým kopcem se koloběžka popasovala brilantně

Jak jsme zmínili výše v podkapitole o terénu, stoupání v kluzkém terénu pro koloběžku nepředstavuje žádný problém. V případě stoupání na udržovaném povrchu je situace logicky ještě lepší. V případě ostřejšího stoupání (15 %/8°) na cyklostezce si koloběžka udržuje se 65 kg jezdcem konstantní rychlost 25 km/h.

Na nejstrmějším testovaném stoupání (23 %/13°) si koloběžka udržovala rychlost 8 km/h, což je vzhledem na zapojení pouze zadního motoru působivé číslo. V případě aktivace pohonu obou kol se sitauce změnila. Koloběžka měla větší zrychlení a v daném stoupání jsme zaznamenali nárůst rychlosti přibližně o 50 %.

K tomu, aby byl přední motor aktivován, je nutné stisknout příslušné tlačítko, uvolnit plyn a opět začít přidávat. Na strmém kopci se může v této situaci stát, že koloběžka úplně zastane a opětovně se na dostatečnou rychlost nezvládnete odrazit (koloběžka přece váží téměř 28 kg). Proto vám doporučujeme aktivovat pohon obou kol ještě před stoupáním, resp. pod kopcem.

Kde koupit City Boss D1000LH
City Boss D1000LH
Hodnocení
4.3/5

Funkce, které koloběžka nabízí

Z hlediska funkcí disponuje elektrokoloběžka téměř vším, co byste mohli očekávat. Systém nabízí tři rychlostní režimy (omezovače) – režim 1 je omezen na 5 km/h a je určen pro velmi pomalou jízdu. Režim 2 nabízí rychlost 15 km/h, takže je jízda rychlejší, ale pořád úsporná. Režim 3 je určen k dosahování nejvyšších rychlostí a je výrobcem omezen na 25 km/h.

Deaktivace a aktivace omezovače rychlosti

Jak jsme zmínili v odstavci výše, rychlost koloběžky je výrobcem omezena na 25 km/h. V případě potřeby ale můžete limit deaktivovat, a to následujícími kroky:

  • podržte obě tlačítka displeje pro zobrazení továrních/servisních nastavení,
  • tlačítkem MODE se překlikejte na pozici P8 s hodnotou 100,
  • podržte libovolné tlačítko, dokud se hodnota 100 nerozbliká,
  • podržte tlačítko ON/OFF po dobu přibližně 10 sekund, dokud hodnota nepřestane blikat,
  • počkejte, dokud se displej sám nepřepne ze servisního zobrazení do normálního používání.

Stejným způsobem můžete omezovač rychlosti opět aktivovat.

Koloběžka je vybavena tlačítkem ECO/TURBO, které slouží k aktivaci a deaktivaci úsporného režimu. V případě, že deaktivujete omezovač rychlosti, bude elektrokoloběžka v režimu ECO dosahovat maximální rychlosti 25 km/h.

Displej je přehledný při jakémkoli světle
Displej je přehledný při jakémkoli světle

Kromě rychlostních režimů máte k dispozici také tempomat, který je však ve výchozím nastavení deaktivován. Aktivovat jej můžete pomocí změny továrních nastavení. Tempomat koloběžky funguje na jednoduchém principu. Budete-li po dobu 5 sekund udržovat konstantní rychlost, koloběžka zaznamená množství výkonu, které bude následně konstantně dodávat.

Tempomat považujeme za velmi praktickou funkci, a to hlavně v případě delších tras na udržovaném povrchu.

Výbava nás při testování nezklamala

Výbava elektrokoloběžky City Boss D1000LH sestává v první řadě z osvětlení, které hodnotíme velmi pozitivně. Přední LED reflektor je úhlově nastavitelný a přehledně osvětluje vozovku do vzdálenosti přibližně 10 metrů.

Zadní osvětlení sestává z červeného sdruženého světla, které je po stranách doplněno směrovkami. Samotné koncové světlo je dobře viditelné z větších vzdáleností. Směrovky jsou podobně výrazné a zároveň je jejich blikání doplněno zvukovou signalizací. Zadní světlo je také úhlově nastavitelné. Není však doplněno šroubem pro regulaci úhlu, ale jen kovovou nosnou plochou, kterou je třeba ohnout do požadovaného úhlu. Způsob nastavení je tím pádem méně elegantní a komfortní než vpředu.

Ovládání blinkrů, světel a klaksonu má na starosti stejný ovladač jako u elektrokoloběžky City Boss Z500.

Další důležitou součástí výbavy jsou blatníky, které oceníte hlavně v nekvalitním a mokrém terénu. Přední blatník je vyroben z plastu, ale svůj úkol splňuje na výbornou. Navzdory ježdění přes bláto a louže ochránil chodidla jezdce velmi spolehlivě. Zadní blatník působí o něco agresivněji a odolněji. Kovový blatník má poněkud méně tradiční hranatý tvar a je doplněn masivními nosníky, díky kterým drží na svém místě i v případě rychlé jízdy nerovnostmi.

Kde koupit City Boss D1000LH
City Boss D1000LH
Hodnocení
4.3/5

V případě, že plánujete s elektrokoloběžkou jezdit po dlouhých trasách, naleznete v nabídce příplatkové výbavy sedlo pro zpříjemnění jízdy. Případně můžete zvolit model City Boss Z500, který spadá do kategorie elektrokoloběžek se sedlem již od výroby.

Co nám mezi doplňky chybělo

V souvislosti s výbavou nám poněkud chyběl zámek, stejně jako u modelu City Boss K600. S jeho NFC podobou jsme se setkali například u koloběžky BLUETOUCH BT1000. Elektronický zámek kola pomocí aplikace zase nabízí levnější model City Boss RS500. V případě recenzované koloběžky vám tak doporučujeme používat klasický zámek bez ohledu na délku odstavení.

V případě, že by někdo chtěl koloběžku odcizit, kvůli hmotnosti téměř 28 kg by pachatel zvolil spíše úprk na samotné koloběžce, nikoli její nošení. Jelikož může koloběžku stisknutím tlačítka zapnout prakticky kdokoliv, alespoň zámek/alarm v aplikaci by byl více než žádoucí.

Menší slabinou je také absence háčku pod řídítky, který u většiny koloběžek slouží k nošení malého zavazadla.

Skladování a přenášení elektrokoloběžky

Jak jsme zmínili v kapitole Montáž, konstrukce koloběžky City Boss D1000LH je skládací. Po zkrácení a sklopení tyče řídítek a uvolnění jejich koncových částí je koloběžka překvapivě dobře skladná, takže ji snadno odložíte například pod stůl v garáži. Přesto vám ale nedoporučujeme skladovat ji ve vyšších patrech bez přítomnosti výtahu, a to hlavně kvůli hmotnosti téměř 28 kg.

Nicméně v případě, že budete potřebovat koloběžku odvézt autem, díky skládacím mechanismům nebude její transport tak náročný na prostor jako u BLUETOUCH BT1000, která nemá rozkládací řídítka.

Pro kombinování přesunu s hromadnou dopravou bychom ale koloběžku nedoporučili. V rozloženém stavu je limitující její hmotnost, kvůli které je přenášení velkou překážkou. Pokud ponecháte koloběžku poskládanou, budou jejím limitem větší rozměry. Pokud by byl přesun hromadnou dopravou nezbytný, doporučujeme zvolit jen nízkopodlažní vozidla s menším počtem cestujících.

Pojistka tyče řídítek má dvě polohy, ve kterých se zajistí (vztyčená a rozložená řídítka). Pokud tyč přesunete dolů, sama se uzamkne v poloze rovnoběžné s podvozkem. V této poloze je tyč zajištěna natolik pevně, že udrží celou váhu koloběžky a je tak určena k jejímu přenášení. Při přenášení si tak nebudete muset špinit ruce podvozkem.

Závěr – pro koho je elektrokoloběžka City Boss D1000LH vhodná?

Elektrokoloběžka City Boss D1000LH je ideální volbou pro každého, kdo hledá odolný, terénní a ekologický prostředek pro přesun po různě dlouhých a náročných trasách. Koloběžka je vybavena motorem vpředu i vzadu, díky čemuž na ní dokážete překonat náročné stoupání či bahnitý povrch. Terénní dezén 10“ vzduchových pneumatik vám zároveň nabídne dostatek trakce na většině povrchů.

Jízda na koloběžce je díky odpružení obou náprav pohodlná a díky maximálnímu dojezdu 50 km bychom ji doporučili také kurýrům pohybujícím se v centru města. Po návratu z práce stihnete koloběžku nabít i přes noc díky době nabíjení 11 hodin. Uživatelé ocení kromě vysokého výkonu a terénních vlastností efektivní blatníky a spolehlivé osvětlení. Plocha pro stání je rozsáhlá a doplněná drsnou grip páskou, díky čemuž je stání stabilní i v případě zablácené obuvi.

Kde koupit City Boss D1000LH
City Boss D1000LH
Hodnocení
4.3/5

Konstrukci koloběžky dominuje hliník, přesto její hmotnost dosahuje téměř 28 kg. Koloběžka je tím pádem není vhodná na časté přenášení. Řídítka koloběžky jsou na druhou stranu skládací, což výrazně zlepšuje skladnost koloběžky. Menší slabinou City Boss D1000LH je absence jakéhokoli zámku nebo prvku proti odcizení, který je u konkurenčních modelů praktickým doplňkem pro krátkodobé stání. Vzhledem k vysoké hmotnosti zároveň není koloběžka vhodná pro tzv. last-mile dojíždění.

Recenze: elektrokoloběžka City Boss D1000LH
  • Jízdní vlastnosti
  • Kvalita zpracování
  • Výbava
  • Poměr cena/výkon
4.3

Odpružená elektrokoloběžka vhodná do města a do terénu

Elektrokoloběžka City Boss D1000LH disponuje výkonem 1000 W, který je rozložen do dvou motorů – předního a zadního. Koloběžka se tak snadno popasuje s velmi nekvalitním, nerovným, mokrým nebo strmým terénem. Na rovinkách a v upraveném terénu můžete využít tempomat, který bude rychlost udržovat za vás. Výkonný motor je doplněn 18 Ah baterií, díky které může dojezd dosáhnout až 50 km. Rám koloběžky je vyroben z hliníku a její celkovou kvalitu zpracování hodnotíme velmi pozitivně. Konstrukce je skládací, díky čemuž můžete koloběžku poměrně komfortně přesouvat v kufru auta. Nicméně vzhledem k hmotnosti 27,8 kg není koloběžka vhodná pro časté přenášení. Pokud bydlíte například ve vyšších patrech, tak se bez výtahu neobejdete.

Klady

  • Vyšší výkon
  • Možný pohon obou kol
  • Vysoká kvalita zpracování
  • Efektivní odpružení
  • Terénní dezén pneumatik
  • Skládací konstrukce
  • Velká nožní plocha
  • Výškově nastavitelná řídítka

Zápory

  • Delší odezva plynu v továrním nastavení
  • Vysoká hmotnost
  • Bez podpory aplikace City Boss
  • Absence prvků proti odcizení
Tento článek byl zpracován autorem na základě reálné zkušenosti s produktem. Hodnocení může být ovlivněno subjektivními dojmy autora. 
Autor: Martin Dajča
Autor: Martin Dajča
Rád tlumočím své zkušenosti a komplexní myšlenky do srozumitelné řeči pro spotřebitele a spotřebitelky. Ve svém volném čase se věnuji běhu, cyklistice a výletům po svém okolí. V mém portfoliu proto naleznete recenze chytrých hodinek, autokamer a mnohých dalších pomocníků do každodenního života.
Jak se vám líbil tento článek?
5/5 - (1 hodnocení)
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Související recenze

Recenze: elektrokoloběžka City Boss D1000LH
City Boss D1000LH
Hodnocení: 4.3/5
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram