ITmix.cz logo

Garmin odhalil data uživatelů za poslední rok: důchodci sportují ráno a Japonci málo spí

Díky mnoha metrikám a sportovním aktivitám má Garmin k dispozici obrovské množství dat o svých uživatelích (Zdroj: Oficiální materiály distributora)

Hodinky Garmin celosvětově používají desítky milionů uživatelů, což je velmi široká uživatelská základna poskytující perfektní statistický vzorek. Není proto divu, že se samotná firma každoročně chlubí statistikami, které zohledňují trendy ve sportu i mezi uživateli hodinek Garmin. Letošní prosinec není výjimkou, a tak můžeme nahlédnout na data, která uživatelé za poslední rok uložili na platformu Garmin Connect. Do té jsou pomocí aplikace v telefonu synchronizovány záznamy aktivit, stejně jako zdravotní data typu Body Battery.

Stále aktivnější uživatelé

Garmin jako první statistiku uvádí, že uživatelé letos zaznamenali o 8 % víc aktivit než loni. To není s přibývajícím počtem uživatelů Garminu překvapivé, mnohem zajímavější jsou ale data u jednotlivých sportů. Zatímco stálicemi zůstává běh, chůze a cyklistika, výrazně vyrostl například silový trénink a kardio. Největším skokanem se ale staly raketové sporty.

Garmin Connect data report (Zdroj: Garmin)
Garmin Connect data report (Zdroj: Garmin)

Garmin zároveň uvádí některá data rozlišená podle pohlaví. Do posiloven s hodinkami Garmin míří o 6 % více žen než mužů. Opačná čísla potom ukazuje venkovní běh, kterému se věnuje o pětinu víc mužů než žen. Ty mnohem častěji (o 16 %) míří na běhací pás a jiné typy indoor běhu. Mezi zmíněnými raketovými sporty vévodí badminton, stolní tenis, ale také piklebal. Celková kategorie zaznamenala 67% nárůst, přičemž nejčastěji v rukou držely raketu vietnamské ženy ve věku 18-29 let.

Příliš nepřekvapí obliba jednotlivých sportů napříč věkovými kategoriemi – zatímco u mladších uživatelů vévodí běh nebo silový trénink, v kategoriích nad 60 let je nejoblíbenější turistika, cyklistika a golf. Díky Garminu rovněž víme, že uživatelé nad 70 let nejčastěji začínají sportovní aktivitu mezi 8. a 10. hodinou dopoledne, zatímco u věkové kategorie 18-29 let je to mezi 4. a 7. hodinou večerní.

Zajímavostí je určitě i počet denních kroků, který se zastavil na průměru přes 8 000. Nejvíc přitom zaznamenali uživatelé v Hong Kongu – 10 663. Přes magickou hranici 10 000 kroků se dostává pravidelně 28 % uživatelů hodinek Garmin.

Co ukázala globální Body Battery

Protože platforma Garmin Connect pracuje i s metrikou Body Battery, máme díky statistikám přehled, jak uživatelé napříč světem pracují se svojí energií. Číslo vychází z kvality spánku, úrovně regenerace, stresu, či aktivit přes den.

Garmin Connect data report (Zdroj: Garmin)
Garmin Connect data report (Zdroj: Garmin)

Využívání energie se liší i mezi jednotlivými věkovými skupinami. Zatímco nejmladší uživatelé ve věku 18-29 let dosahují nejvyššího ranního maxima, které značí kvalitnější spánek, mají zároveň nejnižší minima. To znamená, že přes den vydají víc energie.

Naopak nejstarší uživatelé v kategorii 70+ mají sice nejnižší ranní minima, ale zároveň i nejnižší večerní maxima. Jsou zkrátka přes den méně aktivní. Stereotyp o přepracovaných Japoncích potom hodinky Garmin potvrzují jejich průměrnou ranní Body Battery na hodnotě 65. Ta značí špatnou kvalitu spánku. Naopak Portugalci se vyspí lépe a mají nejvyšší ranní maximum s hodnotou 74.

Zdroje:

  • Autorská tvorba redaktora ITmix
  • www.garmin.com/cs-CZ/blog/health/trendy-zdravi-kondice-2025/
Autor: Stanislav Janů
Testování technologických vychytávek a gadgetů se věnuji přes 15 let. Ani po této době mě nepřestává překvapovat, co jsou lidé schopni vymyslet, aby si usnadnili práci. Typickým příkladem jsou stále sofistikovanější robotické vysavače, kterým se dlouhodobě věnuji. Testuji ale i outdoorové kamery, autokamery, chytré hodinky nebo herní příslušenství.
Jak se vám líbil tento článek?
Vaše hodnocení
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Recenze produktů

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram